7 Eylül 2011 Çarşamba

Ayıp etmişim

Sanırım bir yıl önceydi İclal Aydınla tanışmam. İlk okuduğum şiiri "kulağıma yalan kaçmış" diye bir şeydi.  Şiiri tam hatırlamıyorum ama  verdiğim tepkiyi gayet net hatırlıyorum " böyle şiir mi olur? ne olmuş kulağına ? yalan mı kaçmış? kaşınıyormuy muş?" yani pek ciddiye almamıştım o zaman. hem şiir falan okuduğumda yoktu zaten öylesine açıp okumuştum  onu da.Ki şimdi geçen yıldan çok daha fazla şiir okurum. O şiir hala saçma geliyor bana.

Kulağımın içi kaşınıyor.... Felaket..... Önce azar azar başlıyor
kaşıntı,geceleri... Sonra artıyor.
Kaşımak da bir zor ki kulağın içini... Bir türlü geçmiyor. ''Ne yapsam
acaba?'' diyorum.
Günler geçtikçe daha da artıyor...... Doktora gitmeye karar
veriyorum.....Arkadaşlarıma soruyorum...
''Tanıdığınız iyi bir kulak burun boğazcı var mı?'' diye. ''N''oldu ki?''
diye soruyor arkadaşlarım.
''Kaşınıyor kulağım'' diyorum. ''Uyuyamıyorum geceleri, kulak
kaşınmasından!''
Bir doktorun adını söylüyor bir tanesi.... ''Çok iyi doktordur'' diyor.
''Kimsenin çözemediğini çözer, iyileştiremediğini iyileştirir.''
Gidiyorum doktora.
Gözlüklü, şirin bir amca... Elinde bir büyüteç, kulağıma bakıyor....
Şaşırıyorum önce. ''İçinde kaşıntı var'' diyorum.
''Öyle büyüteçle ne anlayacaksınız ki?''..........
''Yok'' diyor, ''Ben çoktan anladım ne olduğunu da, şimdi daha iyi
görmek için bakıyorum.''.........
''Nedir?'' diyorum doktora.

''Eski sözler kaçmış kulağınıza'' diyor....
''Nasıl yani?'' diyorum...... ''Kimin sözleri?''.....
''Bakacağız'' diyor....

Sonra bir alet çantasından kocaman, ucu ince, cımbıza benzer bir alet
çıkarıyor...
''Yan durun. Kıpırdamayın'' diyor bana.... Biraz irkiliyorum.
''Eski sözler'' diyorum, ''Ha?''................. Cımbızın ucu kulağıma
giriyor, canımı acıtmıyor nedense....
''Bir erkek sesi bu'' diyor.... Sanki bir uğultu duyuyorum.
Cımbızı çıkarıyor kulağımdan.
''Yalan kaçmış kulağınıza!'' diyor.... doktor
Yalana bakıyorum.
Küçücük bir şey gibi gözüküyor.
''Vay be!................ Günlerdir kulağımı kaşındıran bu muymuş?
Hangi yalan peki?'' diyorum.
''Durun, bekleyin'' diyor doktor. ''Dikkatli olmamız lazım. Tekrar
kulağınıza kaçabilir.
Önce şu deney tüpünün içine koyalım. Sonra serbest bırakırız.''
Yalanı tüpün içine koyuyor.... Kapağını da kapıyor tüpün.... Serbest
kalıyor yalan.
''Seni seviyorum''
diye cılız bir ses geliyor tüpün içinden......
''Yalanmış ha?'' diyorum.

Kulağım bile anlamış, kalbim hala anlamıyor....



tamam buydu işte şiir. Hala çok beğenmesem de bu şiiri ayıp etmişim o zamanlar İclal Aydın'a şimdi kendi sesinden "ne olacak halım" şiirini dinlerken çok daha iyi anlıyorum: ayıp etmişim.

2 yorum:

  1. çok güzel bir şiir gerçekten ..

    YanıtlaSil
  2. bana amatörce yazılmış gibi geldi ama şiirleri güzeldir zaten.

    YanıtlaSil